Vettel a leggyorsabb, de Rosberg a legjobb Barcelonában
2016.02.27 15:11
Címkék:
Nico Rosberg | Mercedes | Simon István | Simon mondja | teszt | Barcelona | elemzés
Ha hinni lehet az első F1-es tesztelésen látottaknak, 2016-ban is Mercedes-Ferrari párviadalra számíthatunk. A négy napból hármon az olaszok végeztek az eredménylista élén, de ha a gumikat és a benzinmennyiséget is figyelembe vesszük, az Ezüstnyilak felé billen a mérleg nyelve.


A barcelonai tesztelés négy napjából kettőt Sebastian Vettel, egyet-egyet Kimi Räikkönen és Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) zárt az élen. Könnyű lenne azt mondani, hogy a Scuderia nagyot lépett előre az SF16-H-val – ami alapvetően igaz is. De ha figyelembe vesszük, hogy a Mercedes csak a megbízhatóságra koncentrált az első teszen, nem a köridőkre, messze nem ilyen egyértelmű az ábra.

A számok döbbenetesek: Nico Rosberg 332 kört, Lewis Hamilton 343 kört tett meg a négy nap alatt. Mindez összeadva 675 kört, vagyis 3142 megtett kilométert jelent a Mercedesnek a 4,655 km hosszú Circuit de Barcelona-Catalunyán. A Ferrari ezzel szemben 1900 kilométert gyűjtött össze. Csakhogy, míg a Ferrarinak meggyűlt a baja a motor üzemanyag-ellátásával (a gyári csapaton kívül a Toro Rosso és a Haas F1 is szenvedett ettől a problémától), a Mercedes PU106C hibrid erőforrással egy hűtőfolyadék-szivárgást leszámítva semmi probléma nem volt. Egyértelmű, hogy az első teszten a stuttgartiak a megbízhatóságra fektették a hangsúlyt. Ezt támasztja alá az is, hogy a bajnokcsapat kizárólag a Pirelli középkemény gumijait használta, míg Vettel, Räikkönen és Hülkenberg a szuperlágy, illetve az új ultralágy abroncsokon villogott.
Ehhez képest elismerésre méltó, hogy Nico Rosberg 17 körös etapja a teszt második napján az egész hét legerősebb versenyszimulációjának bizonyult. A Mercedes előre jelezte, hogy fokozatosan fogják felszerelni a 2016-os aerodinamikai fejlesztéseket a W07 Hybridre. Ezek közül a hajvágógép fejére (mások szerint fűnyíróra) emlékeztető ún. barge board (oldalsó légterelő), valamint az utolsó napon bevetett orr és első szárny jelentette a leglátványosabb fejlesztést. Utóbbit a címvédő Hamilton próbálhatta ki elsőként, csütörtök délben, utána Nico is megismerkedhetett vele. Az első szárny vízszintes fő lapjának rögzítését elképesztően kis felületen, két ponton oldották meg, ami igazi mérnöki bravúr. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy az első légterelőnek kell viselnie a versenyautóra menet közben ható, 300 kg körüli leszorítóerő mindegy 30%-át – többet, mint bármely más alkatrésznek!


„Az biztos, hogy az autó gyors” – szögezte le elégedetten Nico a tesztelés után. „A mérnökeink, a stratégáink már javában számolnak, osztanak-szoroznak a négy nap alatt nyert adatokkal. Mi már látjuk, hogyan állunk a többiekhez képest. Szeretnék tudni? Bocsánat, de nem mondom meg!” – tette hozzá kaján vigyorral a német. Előzetes kalkulációk szerint a Mercedes 0,5-0,6 mp-es előnyben van a Ferrarihoz képest, ami nagyjából megegyezik a 2015-ös értékkel. Vagyis, ha minden így marad, folytatódik az Ezüstnyilak erődemonstrációja a 2016-os szezonban.


A melbourne-i idénynyitóig még egy teszt vár a csapatokra a Circuit de Barcelona-Catalunyán, március 1-4. között. A Mercedes ott fogja igazán megmutatni a foga fehérjét, amikor Nico és Lewis a kvalifikációt fogja szimulálni a tesztelés utolsó két napján.
Szöveg: Simon István
Szöveg: Simon István
Elérhetőség
Nico Rosberg Hungary
magyarnico@gmail.com