Meddig tarthat Nico Rosberg menetelése?

2016.05.10 19:41

Soha nem kezdte még olyan erősen az F1-es szezont Nico Rosberg, mint 2016-ában. A Mercedes német ásza – a Lewis Hamiltont sújtó technikai hibákat kihasználva – négy győzelemmel nyitott , a tavaly év végi sikerekkel összesen hét kupánál tart. Vajon meddig tarthat a nagy menetelés?
 

Szöveg: Simon István https://szaguldocirkusz.cafeblog.hu/

Melbourne, Szahír és Sanghaj meghódítása után a Szocsiban megrendezett Orosz Nagydíjat is behúzta Nico Rosberg, mesternégyessel kezdte a szezont. A 2015-ös utolsó három futammal együtt Nico immár egy hetes győzelmi sorozatot tudhat a háta mögött, amire korábban csak Alberto Ascari (1952/53), Michael Schumacher (2004) és Sebastian Vettel (2013) volt képes. A Red Bull-Renault dominanciájának csúcsán Sebastian megszakítás nélkül kilenc sikerig jutott. Nico nem győzi hangsúlyozni, hogy nem hozzák lázba a rekordok, őt csak az érdekli, hogy minél nagyobb pontelőnyre tegyen szert Hamiltonnal és a Ferrari-pilótákkal szemben… De a kisagyában egészen biztosan ott motoszkál, vajon milyen lenne, ha be tudná állítani Vettel 2013-as győzelmi rekordját?

Ha az előttünk lévő pályákat nézzük – ezen a hétvégén Barcelona, rá két hétre Monte-Carlo következik –, a válasz egyértelmű igen. Rosberg ugyanis mindkét helyszínen tudott már nyerni: a Spanyol Nagydíjon tavaly szakadt meg az átok, míg Monacóban (ahol él a családjával, tehát abszolút hazai pályának számít) az elmúlt három évben nem talált legyőzőre.  

Azt persze Nico is elismeri, hogy a sikersorozatához azért a csapattársa pechsorozata is kellett. Barheinben Hamilton az első kanyarban karambolozott Bottas Williamsével, ezért csak harmadik lett. Kínában már a szombati időmérőn „meghalt” a Mercedes ERS-e, váltót is kellett cserélni a W07-esben, így az utolsó helyről rajtolva, egy küzdelmes versenyen hetedik lett az angol. A vb-címvédő rajongói számára Szocsiban telt be a pohár, amikor a Mercedes visszaszerelte neki a Sanghajban használt motort, majd meglepődtek, hogy az ERS-probléma újra jelentkezett. Hamilton nem tudott mért kört futni a Q3-ban, így csak a tizedik helyről indulhatott, ahonnan jó versenyzéssel (Vettel és Kvjat első körös ütközését, meg a mögöttük kialakult kavarodást kihasználva) másodiknak kapaszkodott fel.  Nico közben gondtalanul autózhatott az élen, a kockás zászlónál 25 másodpercet adott Hamiltonnak. Még többet mond a német abszolút fölényéről, hogy a verseny leggyorsabb körét is ő jegyezte (1:39,094), bő egy másodperccel javítva meg a szocsi pálya körrekordját.

Hamilton peches sorozatának láttán az angol hívei már a Kínai Nagydíj után elkezdtek összeesküvés-elméleteket gyártani, hogy a Mercedes hogyan próbálja meg „szabotálni” az angol kocsiját, hogy ezzel előnyhöz juttassák a németet. A Mercedes két vezetője, Toto Wolff és Niki Lauda is határozottan visszautasította ezeket a vádakat (Lauda baromságnak nevezte őket a Sky Sports mikrofonjában) sőt, az Orosz GP utáni nyílt levelet tettek közzé az interneten. Ebben Wolff – indulatoktól sem egészen mentesen – elmagyarázza, hogy egy profi világbajnok csapatnak, amely csak két autót indíthat, semmiféle érdeke nem fűződik ahhoz, hogy az egyik autóját/versenyzőjét szabotálja. A gyengébbek kedvéért.

Azt már én teszem hozzá, hogy egyes Hamilton-drukkerek megfeledkeznek arról, hogy Rosberget milyen technikai hibák (motor, ERS, MGU-K, gumidefekt) hátráltatták 2014-ben és 2015-ben, amikor ő kapaszkodott Lewis után a világbajnoki pontversenyben. Márpedig a rövid memória nem vezet jóra, mert a mostani szájhúzók a végén talán azt is elfelejtik, hogy Hamilton már 2:0-ra vezet a Mercedesszel szerzett világbajnoki címeket tekintve.

Ha így folytatja, Nico Rosberg idén szépíthet – de az idény vége még messze van, és sok fordulatot tartogathat…

Elérhetőség

Nico Rosberg Hungary magyarnico@gmail.com